BUGÜN YAŞASAYDI NE GİYERDİ? “ALICE & MAD HATTER”

For english version click here!

alice collage

Gündüzleri rüya görenler, geceleri yıldızları sayanlar, baş stil danışmanı paşa gönlü olanlar, ilk boş vaktinde soluğu ruhunun en renkli tropikal adalarında alanlar ve canı o gün kim olmak istiyorsa onu olan dünyalı arkadaşlarım; Hayaller ve gerçekler dünyama hoş geldiniz!

Her yazımda, yeni bir filmin dokusunu, rengini, stilini aralıyor olacağız. İlk bizi davet eden “Alice Harikalar Diyarında” oldu! Uzun uzun kendisiyle röportaj yapamasak da, filmleri tekrar izlerken ben kendi sorularıma cevap buldum, o yüzden arkamıza yaslanıp yazının tadını çıkarabiliriz. (Şuraya bir popcorn sponsoru bulunacak)

Hepimizin kendimizi yakın hissettiğimiz, bazen sanki bizi anlatıyormuş gibi gördüğümüz, hatta daha da ileri gidip hayatımızın merkezine koyduğumuz bazı karakterler vardır, kimse yalan dolan yapmasın. Ben onların sadece filmlerde yaşamaması gerektiğine inanarak, hangi dönemden geçtiğini önemsemeden, ellerimle ve zihnimle çekip çıkardım onları ve gerçek hayata sürükledim. Geldik 2017’ye.

“Noluyo burda ya?!” demeniz kuvvetle muhtemel olduğu için, hemen küçük açıklamamı da şuraya bırakmak istiyorum. Burası filmdeki karakterlerin stillerinin vücut bulduğu bir dünya. Aramızda olsalardı nasıl giyinirlerdi veya siz o karakterden aşşşırı etkilenip, (kostümcü dükkanına dönmeden) nasıl giyinebilirdinizi kendim sorup kendim cevapladığım, e çok da eğlendiğim bir dünya diyebiliriz.

Ne demiştik; Alice… Alice… Alice… Cesur, hayalperest, sınırı olmayan ve deli Alice. Filmlerin stiline dönem kıyafetleri hakim olsa da, Alice denince akla geleceği kesin olan bir şey var ki, o da; RENK! İlk film ile ikinciyi kıyasladığımızda ilki Tim Burton yönetmenliğinde olduğu için daha karanlık-renkli bir Hayal Dünyası görüyoruz. İkinci filmde ise her rengi suratımıza patlatmışlar ve çizgiler daha temiz! Tim Burton delisi olduğum için (hangimiz değiliz de) ilk film bana daha cazip geldi hep. Ama dediğim gibi, aslolan renk! Derin bir notu da buraya ataçlamak istiyorum; okuduktan sonra “iyi güzel koymuşsun da ee nerden bulacağız?” denebilir, insanlık hali, amacım biraz hikaye anlatmak biraz da sizi dünyadan koparıp yine dünyaya bırakmak. Aralarda markalardan bahsedeceğim tabi ama esas amacım, kafanızda belli bir stili oluşturmak, sonrasında sizin araştırmacı ruhunuza çok güveniyorum!

ALICE LOOK

alice set1

Evet biliyorum evet deli kızın çeyizi gibi görenleriniz de olacaktır ama bütün önyargılardan sıyrılıp tekrar bakmanızı öneririm. Zaman hızlıca akıp giderken kaçırdığımız sadece anlar değil, renkler de olabilir. Siz bunu bi düşünün.

Alice’i tam bir Gucci kızı görmemin yanı sıra, romantik bir havası da yok diyemem. O yüzden fırfırlara dikkat! (Marc Jacobs da o yolda çok tatlı ilerliyor^_^) Kalkıp daracık daracık şeyler giydirmeyelim şimdi kıza. Oh şarlo!

Uzun eteklerin kızı olduğu için, biraz uzun boylu kızlarımıza bunu tavsiye ederim. Kendim gibi kısaları da düşünecek vaktim oldu tabi, üstü çok bol tutmadığımız sürece güvendeyiz;) Uzun etek altına da mutlaka yüksek topuk, aman ha diyeyim! Düz ayakkabılardan kaçının, iyice basık gösteriyor. Kemer ile de vücut hatlarımıza şekil verdiysek ve beli ince gösterdiysek tamamdır bu iş.

Meselaa H&M’in yeni koleksiyonuna bakabilirsiniz, hem renkler hem fırfırlar olsun, epey başarılı olmuş.

MAD HATTER LOOK

mad hatter look

Yo, yo, yo! Erkekleri bu sefer unutmadım. (hıhımm bu seferL)

Mad Hatter gibi şahane bir karakter varken, onu bizim dünyamıza getirmesem, Red Queen kellemi uçurabilirdi! Deli deli konuşmaları geçtiysek, filmin enn desenli ve vintage kişisini günümüze uyarlamak biraz zor oldu diyebilirim. Ama işte burda!

Şıklığından asla ödün vermeyen ama piyanist şantör gibi de dolaşmayan Mad Hatter’a doğa tonlarını uygun gördüm. Filmde de hiç atlanılmayan renklerden biri taba, biri yeşil bir diğeri de bordo idi. Yüzüklerle de hafif bir bohem havası yakaladı. Sadece zayıflar da değil, kilolu erkeklerimiz de daha küçük desenler ve koyu tonlarda parçalar seçerlerse harika bir stil yaratabilirler.

Bu set için rahatlıkla söyleyebilirim ki, Topman biçilmiş kaftan. Massimo Dutti ve H&M’e de kredi vermesem olmaz. Çoraplar da Happy Socks! (Yaşasaydı bence sponsor olurlardı (o_O)

Şimdi içerde öldürdüğüm Jabberwocky’nin mor kanını içip “gerçek” dünyaya dönme vakti.

Tanıştığımıza memnun oldum! Kahvaltıdan önce 6 imkansız şey düşünmeyi unutmayın.

 

Instagram: @burcuerim

Leave a Reply

