BUGÜN YAŞASAYDI NE GİYERDİ? “VELMA & ROXIE”

For English version click here!

chicago collage

Hala geç kalmadıysam, büyüyünce cabaret dansçısı olmak istiyorum. Kırmızı perdeli mütevazi bir sahne, yuvarlak, tek kişiye bile küçük gelen tahta masalar, ucuzundan siyah tahta sandalye, yerde kıyafetlerden düşmüş simler. Sigara dumanı o kadar yoğun ki bazen gözleriniz yanabiliyor ama aldırmıyorsunuz. Önünüzde viskiniz var, belki de şampanya, bilemezsiniz… Ve sahne! “En seksi” jartiyerlerini giymiş, süper etli vücutlu dansçılar, her yerinden pullar, püsküller sıçrayanından. Şanslıysanız hiçbirinin kocası, “sugar daddy”si değilsinizdir. En ufak yanlış hareketinizde silahına hızlıca davranır, çünkü burası Chicago!

Velma ve Roxie. Bir elmanın iki yarısı ASLA değiller. Tek ortak özellikleri dansa düşkün olmaları, sahneyi sevmeleri ve aynı hapse düşmeleri. İnanın tarzları dahi benzemiyor, birazdan ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Velma Look

Velma look

 

Filmi her izleyişimde, Velma’yı siyah, kırmızı ve beyaz olarak görüyorum. Tahmin edersiniz ki beyaz biraz geride kalıyor. Hazır bu sezon fırfırlar aşırı coşmuşken, en gözde filmimi es geçemezdim. Zira fırfırların, filelerin, dantelleri ve parıltının en çok olduğu filmlerden biri. Ve ben de styling hayatımda hepsini hiç bu kadar bir arada kullanmamıştım. Yaşasın yenilik!

Ne diyordum, Velma! Tabiri caiz olan kaltak Velma. Güzel anlamda söylüyorum yanlış anlamayın. Onun Roxie’ye göre daha sert bir karakteri var. Değişik renk sevmeyen, sevse de hadi mor olsun, daha ötesi yok. 20’lerden bu yana moda o kadar çok değişti ki, biraz zorlandım desem yeridir. Ama işte karşınızda!

Sütyenle dışarı çıkılıyor artık evet. Ve çok özgürce buluyorum. Bunu da yapsa yapsa Velma yapardı! H&M o konuda leziz, bir de Oysho tabi. Tamam Victoria’s Secret’ı da es geçmeyeceğim.

Bu kombinde, filmde sürekli etek veya elbise ile görsek de, 2017’ye geldik sonuçta, bi pantolon giydirmek istedim. Bu tarz bir pantolon tercih edecek olursanız, geniş kalçalı olmadığınızdan emin olun, çünkü maalesef ekstra bir kalçanız varmış gibi gösteriyor. He kalçalar maşallahsa, güzelse, o zaman onları ortaya çıkarıcak dar siyah bir etek öneririm size. Belki de uçları fırfırlı olur!

Bu umarsız karakteri kürksüz bırakamazdım. Tek bakışıyla bütün ailemizi satın alacakmış tavrına anında bürünebilir. Memesi büyük olanlar, ceketin önünü kapamamaya dikkat edin. Kat kat giyinmenin küçük cilveleri. Sanıyorum ki H&M’de bunun aynısı bir kürk daha yeni gördüm. Mango’ya da bi göz ucuyla bakın derim.

O zamanlar topuklar tabi bugünkü gibi değildi. Ben de nostalji yaptım fakat gün ilerledikçe, geceye geçişte topuk boyu uzayabilir. Fakat sakın platform giymeyin, klas bir kombini basitleştirebilir hızlıca, çok ince bir çizgi. Ayakkabı için bi Nine West’e bakın derim.

Hotel Cicero’da buluşmak üzere Velma Kelly.

Roxie Look

roxie look

İstediği oldu! Hepimiz onu tanır olduk. Şımarık, yer yer aptal ama cesur Roxie! Onunki bir başarı öyküsüdür arkadaşlar. Ama ben bundan ziyade, size stilini anlatmak için burdayım. Yoksa gider sahnede dans ederdim!

Anlamışsınızdır sanıyorum, Roxie, Velmadan daha alternatif renklere sahip bir kişi. Tabi çok uçmayalım, pudra pembe gibi düşünebiliriz.

Siz de o yılların tarzını sokak stilinizde yakalamak istiyorsanız, korse giymeyi bi düşüneceksiniz. Hadi jartiyer varsın olmasın, ama korse önemli!

Açıkçası bu kombinimi her vücut tipine uygun buluyorum. Vücut hatlarınızı sergilemekten korkmayın, çok kıvrımlı olduğunu düşünseniz bile. İnanın o özgüven size her şeyden daha güzel gösteriyor. Ayrıca kapamak istediğiniz yer için size hoş bir kimono önerim de var.

Ben burda ayakkabı-çanta-korse üçlüsünü uyumlu tuttum ama siz ayakkabıda veya çantada siyaha kaçabilirsiniz tabi, açık kapılar da bırakmıyorum değil. Lakin Roxie kaçmazdı, pudra pembe tonlarlar ilgili güzel bir damak zevki var. Ve evet, asla yapmam dediğim kırmızı ve pembe bir arada! Ahhh trednler, siz yok musunuz, çok eğlencelisiniz.

Yuvarlak yüz hatlarına sahipseniz, kedi stili gözlükler tam size göre. Tabi kendimden biliyorum kehkeh.

 

And all that jazz…

 

Instagram: @burcuerim

Leave a Reply

